سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
< 1 2 3 4 >

92/11/15
1:0 ص

تقریبا یک ماه دیگر می شود یک سال از زمانیکه شاهد آخرین آپدیت تولبار پیج رنک گوگل بودیم. +  +

این ذات تکنولوژی است که حتا بهترین سرویس ها بیایند و در اوج به یک باره ناپدید شوند. همانطور که بخش فیدخوان گوگل -گوگل ریدر- آمد و پس از مدت ها دیگر نبود. و همانطور که از ابتدای سال 2014 پیش بینی هایی از همه سو بر کاهش اعتبار و جمعیت فیسبوک می شود. پیش بینی هایی که حتا اگر تبلیغاتی باشند و نوید افول فیسبوک در سالهای 2017 تا 2020 را بدهند، باز هم این امکان وجود دارد و همیشه حتا بهترین ها هم پایدار نخواهند بود.

تولبار الکسا چه شد



در مثالی دیگر و ملموس تر برای ایرانیان، اتاق های گفتگوی نرم افزار پیام رسان یاهو را شاهد بودیم که دیگر نشانی از اتاق های یاهو نیست.

اما از این بحث ها که بگذریم، به موضوع پیج رنک و تلاش های اکثر وبمستران جهت طراحی و به روز رسانی برای چند ربات گوگل و نه مخاطبین، باز می‏گردیم.

تکلیف کسانی که سالها برای گوگل سایت ایجاد کردند تا گوگل با سخت گیری فراوان و بر اساس ضوابط و قوانینش که آن را الگوریتم می خوانند، نمره ای به نام دامنه و صفحات سایت مورد نظر بدهند چه خواهد شد؟ اکنون که پیج رنک نیست و الگوریتمی بس منضبط تر به نام مرغ مگس خوار آمده تا تمامی وبسایتهایی که به وضوح کپی کاری  می کنند را جریمه کند، چه بر آنانی خواهد آمد که نه هم? تلاش خود را برای گوگل کرده اند و نه تقلب و فریب در کارشان بوده است؟

این موضوع خیلی پیچیده نیست. پیشتر در مقاله با عنوان "تاثیر محتوای تکراری بر سئو"، به صورت کلی تر به این موضوع نگاهی داشتیم. پیج رنک گوگل
پس از خداحافظی اعلام نشده و شاید موقت پیج رنک و آغاز فعالیت قدرتمند الگوریتم مرغ مگس خوار، وبمستران به 2 دسته کلی تقسیم خواهند شد. 1- آنانی که متقلب و فریب دهنده بودند؛ 2- آنانی که محتوای جدید، مفید و غیر تکراری تولید کردند! انتشار الگوریتم مرغ مگس خوار، تاکیدی است بر اهمیت گوگل به محتوای جدید و غیر تکراری (کپی نشده) و همچنین جریم? کپی کاران و متقلبین. همچنین جریمه کنند? پاپ آپهای مزاحم و تبلیغاتی و مواردی از این دست که در مقالات مختلف در ارتباط با آخرین آپدیت الگوریتم گوگل توضیح داده شده و در آینده نیز در این باره مقالاتی برای علاقه مندان منتشر خواهد شد.

در این صورت افرادی که به موازات سئوی سفید، به نظر کاربران و مخاطبین دیگر نیز احترام می گذارند و کار جدیدی را ارائه می‏دهند، مورد توجه خزنده‏های تحت فرمان الگوریتم دسامبر 2013 قرار گرفته و سایرین منهای جریمه‏های متفاوت که در مقال? واکنش دستی (Manual Actions) توضیح دادیم، شامل جریمه‏های دیگری نظیر عدم نمایش وبسایت‏شان در نتایج جستجوهای گوگل خواهند شد.

در پایان یادآور می شویم که حتا اگر پیج رنک گوگل، تصمیم بگیرد پس از 1 سال خود را به روز نماید، باز هم تولیدکنندگان محتوا نه تنها در اولویت هستند که در بیشتر اوقات، تنها سایت ها و وبلاگ هایی نمایش داده خواهند شد که محتوایی را برای اولین بار منتشر می کنند؛ آنهم اکنون که مرغ مگس خوار، بزرگترین ضد اسپمر در حیط? خود شناخته می‏شود. ادغام این الگوریتم و پیج رنک، تولد و حمایتی بی سابقه از تولید کنندگان و مرگ و پایانی برای سارقین زحمات دیگران اعم از ربات و انسان خواهد بود. همانطور که زمان مرگ این جریان وقتی که شناسایی تگ‏ها هوشمند (و بی اعتبار از نظری دیگر) شدند، فرا رسید.


  

92/11/14
1:0 ص

همانطور که میدانید گوگل در طی چندین سال به طور مرتب تقریبا هر سه ماه یکبار پیج رنک صفحات را آپدیت می کرد و این پیج رنک یکی از فاکتورهای مهم در تعداد ورودی گوگل و نشان دادن یا ندادن هر سایت در صفحات اول نتایج گوگل بود. اما مدتی ست که از بروزرسانی مجدد گوگل گذشته است و تلاش افرادی که در بروزرسانی سایت خود اقدام کرده اند بی نتیجه مانده است.در اینجا می خواهیم تا به سرانجام پیج رنک گوگل پی ببریم.

سرانجام پیج رنک گوگل

مت کاتس در صحبت هایی در مورد پیج رنک گوگل به سرانجام پیج رنک گوگل اشاره کرده است.بر اساس گفته ی مت کاتس که در مورد عدم بروز رسانی پیج رنک گفته شده ،ایده حذف پیج رنک را در ذهن تقویت می کند همچنین مت کاتس اشاره میکند که پیج رنک یک سایت نشانگر کیفیت محتوای آن نیست با اینکه بر رتبه بندی نتایج گوگل تاثیر گذار است. به گفته او پیج رنک تنها نشان دهنده تعداد لینک های ورودی به یک سایت از سایت های دیگر اینترنت است.
به عبارتی یکی از عواملی که می تواند در پیچ رنک موثر باشد ساختار و کیفیت کدنویسی می باشد و سایت باید یک صفحه اصلی داشته باشد و به راحتی بتوان به صفحات مهمتر دسترسی پیدا کرد (مانند نمودار درختی) .اینکار موجب می شود تا پیج رنک سایت شما افزایش پیدا کند.

همچنین برای بهبود جایگاه خود در موتورهای جستجوگر گوگل استفاده از محتوای مفید و با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است.
به علاوه صحبت های مت کاتس نشان می دهد که اگر محتوای سایت گسترش پیدا کند و لینک های بیشتری به سایت ایجاد شود می تواند روی پیج رنک سایت تاثیرگزار باشد.

و در آخر با توجه به صحبت های مت کاتس می توان متوجه شد که مفهوم پیج رنک بصورت یک عدد مشخص تا حدی فراموش شده و به کاربران اینترنتی ارائه نخواهد شد ولی ارزش و اهمیت کسب بک لینک های طبیعی و مناسب از سایت های معتبر همچنان حفظ شده و بر رتبه بندی نتایج جستجو تاثیرگذار است.


  

92/11/14
1:0 ص

در تعریفی کلی، در دنیای اینترنت، الکسا را اینطور معرفی کرده اند:

شرکت الکسا اینترنت، واقع در کالیفرنیا و از شرکت های زیر مجموع? شرکت عظیم آمازون می‏باشد که وظیفه اش ارائ? سرویسی تحت عنوان اطلاعات ترافیک وب عنوان شده است.
ما در این جستار، به بررسی قسمت هایی از الکسا به خصوص تولبار الکسا می‏پردازیم.

نحو? امتیاز دهی و یا رنکینگ سایت الکسا، بر مبنای یک تولبار ساده است که کاربران مرورگرهای اینترنت اکسپلورر، فایرفاکس و گوگل کروم می توانند آن را نصب و امکانات آن استفاده کنند. امکاناتی که تولبار الکسا به استفاده کنندگانش می‏دهد، به طور کلی در 4 دسته بندی قرار می‏گیرند:

√ اعتبار ترافیک الکسا: می توانید ببینید که یک وبسایت چقدر معروف و مورد توجه است.
√ پیوندهای مربوطه: نزدیک ترین وبسایتی که مربوط به آنچه که در حال دیدن هستید را به شما معرفی می‏کند.
√ راه بازگشت: می توانید چگونگی یک وبسایت را در گذشته ببینید.
√ تحلیل جستجو: امکان این را دارید که ببینید چه عباراتی، در نتایج جستجوها به سایت شما ترافیک می‏فرستند.

تولبار الکسا امکانات گسترده ای در اختیار کاربران و وبمستران می گذارد



کاربران و به خصوص وبمسترانی که این تولبار را بر روی مرورگر خود نصب کنند، از این 4 دسته و سایر امکانات خوب الکسا به رایگان بهره خواهند برد.

اصولا بسیاری از کاربران از نصب هرگونه تولباری بر روی مرورگرهایشان خودداری می‏کنند. چراکه تولبارهای بسیار زیادی تنها برای تبلیغات بر روی مرورگرها نصب می‏شوند، بسیار آزاردهنده و گاها مخرب هستند. حتا همین تولبار الکسا با اعتباری که کسب نموده تا سال 2005 تنها 10 میلیون بار دانلود شده است. همچنین این تولبار توسط سپر مدافع شرکت مایکروسافت برای اینترنت اکسپلورر نسخ? 7، به عنوان مالور، نشانه گذاری شد.

با هم? این اوصاف، تولبار الکسا در حیط? کاری خود به عنوان خالق امتیاز دهی و شماره بندی وبسایت های دنیا بر اساس دسته بندی گوناگون شناخته و به خوبی استفاده می گردد. تولباری که در کمک کردن به سئو، موتورهای جستجو و بهینه سازی وبسایت ها نقشی اساسی ایفا کرده و همچنان به این نقش به صورت پررنگ و بی رقیب ادامه می دهد.


  

92/11/13
1:0 ص

ماه گذشته، گوگل با ایجاد نمودن فرمی در گوگل داکس، از کسانی که فکر می کنند ممکن است یک سایت خاص و مورد نظر ایشان، از توجه گوگل دور مانده و جایگاه مناسبی در جستجو نیافته، درخواست کرد که در این فرم، کاربران با درج نام سایت (نام دامنه) و توضیحی در این ارتباط که چرا شما فکر می کنید این سایت جایگاه مناسبی ندارد، درج نمایند و گوگل آن را بررسی خواهد کرد،در این مقاله می خواهیم تا به نگاه گوگل به تعداد صفحات سایت بپردازیم.

نگاه گوگل به تعداد صفحات سایت

مت کاتس –مدیر ارشد بخش مبارزه با اسپمینگ گوگل- می گوید: سایت هایی با اطلاعات محتوایی و صفحات بیشتر از دو جهت می توانند شانس بیشتری در رده بندی گوگل داشته باشند. بدون شک این مطالب نباید کپی باشند.

وی در این ویدیو می گوید که زمانی که صفحات سایتتان را افزایش می دهید، این شانس را دارید که کلمات کلیدی بیشتری نیز استفاده کنید و برای کلمات کلیدی بیشتری، مطالب را سئو کنید. چراکه در حالت عادی امکان درج بیش از دو یا سه کلم? کلیدی اصلی نیست. این "نبودن" به معنای امکان نداشتن و ممنوع بودن نیست. بدین معنی است که نمی توان برای یک صفحه بیش از دو یا سه کلمه کلیدی را متصور شد.

مطلب بعد در ارتباط با سایتهایی با صفحات بالاست. این نوع سایتها به دو دسته تقسیم می گردند؛ یا سایتهایی که مطالبشان را مستقیما از صفحات دیگر کپی می کنند و یا سایتهایی با صفحات بالا و نسبتا بالا که خود تولید کنند? محتوا و مطالب مفید هستند. این سایتها شانس زیادی برای دریافت بک لینک های واقعی و معرفی از جانب سایت های دیگر خواهند داشت که به اعتبار و کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل کمک زیادی خواهد کرد. همچنین افزایش بک لینک حقیقی، شانس ورود روبات های گوگل به سایت شما و ایندکس نمودن صفحاتتان را بالا خواهد برد.


  

92/11/12
1:0 ص

متاتگ از اهمیت بالای برخوردار است و اطلاعات وب را به مرورگر یا موتور گوگل معرفی می کند به عبارتی محتوای توضیحات متا در نتایج جستجوی گوگل قابل رویت می باشد و زمانیکه سایت شما در میان صفحات بسیار دیگری در گوگل به کاربران اینترنتی نشان داده می شود،تنها توضیحات متا و عنوان صفحه قابل رویت است و همین دو عامل است که به کاربران در انتخاب بهترین نتیجه کمک می کند.

اهمیت توضیحات متا در بهینه سازی سایت

از آنجاییکه متاتگ از چشم بازدیدکننده پنهان است بیشتر در جهت بهینه سازی سایت کاربرد دارد و استفاده صحیح از آن می تواند در رتبه بندی گوگل موثر باشد.

مت کاتس در ویدیویی اعلام کرده که از توضیحات متا استفاده نمی کند و این بخش را خالی می گذارد.به عبارتی مت کاتس با بیان این موضوع نتیجه را به گوگل واگذار کرده است.از طرفی این موضوع اهمیت توضیحات متا را بیشتر نشان می دهد زیرا توضیحات متا می تواند روی سئو و تعیین کلمات کلیدی آن موثر باشد و در نهایت احتمال اینکه بازدید از سایت شما افزایش پیدا کند بیشتر می شود.
اما مشکل هنگامی رخ می دهد  که برخی افراد از افزونه های مختلفی برای تکمیل خودکار این بخش استفاده میکنند و یا صفحات متعددی در سایت خود دارند که پاراگراف اول آنها یکسان است. در چنین مواردی متن های تکراری در توضیحات متای صفحات متفاوت مشاهده میگردد که از نظر روبات های گوگل قابل پذیرش نیست.

اهمیت این موضوع تا جایی است که در ابزار وبمستر گوگل بخشی مجزا به نام HTML Improvements قرار داده شده تا صفحاتی که عنوان یا توضیحات مشابه دارند را به شما معرفی کند.در آخر اگر سایت شما روزانه مطالب جدیدی ارائه نمی کند و  یا زمان کافی برای نوشتن توضیحات اختصاصی ندارید می توانید مانند مت کاتس این بخش را خالی بگذارید تا خود گوگل در مورد آن تصمیم بگیرد.


  

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ